Photobucket

Sunday, September 25, 2011

~syukurku..usahaku~

Bismillahhirrahmanirrahim.....

الحمدلله ثم الحمدلله...

Kring...kring...!! telefon bordering.....mata yang terpejam di buka...kain yang menyelimuti badan di selak...mulut yang terkatup di nganga...ehem..!..

>>Aku:hello..assalamualaikum...
>>Dia:walaikumsalam wbt..
>>Aku:yaa..knapa??
>>Dia:kluar dh result..ko tenang2 ja k??
>>Aku:huhu..yaa..insyaallah...aku terima apa2 ja...
>>Dia:ko bawa madah..

Jantung berdetak..dada tersentak..nafas tersekat-sekat...hampa...kecewa...lalu...............

>>Aku:yaa...huhu..madah apa??
>>Dia:Qadaya & nahu...
>>Aku:lagi??
>>Dia:Qadaya& nahu laa....

Terdiam seketika...berfikir sejenak...senyum di bibir hampir terukir namun masih tidak berani untuk melebarkannya...dan...........

>>Dia:tahniah azie...ko najah...

Ya Allah......mata yang tadinya kering serta merta bergenang...jantung yang tadinya kencang mulai tenang..hati yang berdebar bertukar girang...alhamdulillah..setelah berusaha sehabis mungkin..akhirnya apa yang menjadi tanda tanya selama ini telah terjawab...syukur ku panjatkan pada yang KUASA..mengabulkan doaku..mendengar isi hatiku..rahmat yang sangat tidak terhingga..tiada kata yang dapat di ungkapkan untuk menggambarkan betapa bahagianya diri ini..aku lulus peperiksaan tahun ke2 ku di universiti Al-Azhar..dan akan meneruskan perjuangan di tahun ke3..Insyaallah..

Allah Maha Kuasa...kita hanya merancang tuhan yang menentukan..walaupun resah hati saling mengundang..namun Dia telah mengurniakan kasih sayangnya...Alhamdulillah....

Kini aku melangkah lagi...luruskan hatiku Ya Rabbi...amin

No comments:

Post a Comment